Påskerejse til Bali

Rejseblog - Bali

Denne tur var Antons førte - vi havde ville været på en kortere tur til Finland inden vi skulle til Bali, men måtte aflyse den grundet Antons helbred. Han har ikke været al for heldig de første måneder af hans korte liv. Med denne tur blev det så hans jomfru rejse - og vi var rigtig spændte. Agnes har vist sig, at være rigtig god på flyturen og ellers også ganske generelt let af have med på rejserne. Og i en alder af snart 2 år, har hun trods alt været rundt omkring – bl.a. USA, Mexico, Malta, Japan, Korea.

Vi havde valgt at flyve med SAS på denne flyvning - vi fløj direkte til Denpasar lufthavn - hvilket må siges, at være luksus.

Da vi ankom på Bali, fik vi hurtigt fat på en taxa som kunne få os til vores hotel. Vi havde planlagt vi gerne ville bo på – vi havde som start valgt, at booke for 3 dage. Herefter var planen, at vi skulle til Udbud, Lombok og til Gili øerne.

De første dage i Sanur, var super lækre – det var et rigtig lækkert sted, med masser af liv, og ret tæt på stranden fra det sted vi boede. Agnes og jeg tog tit ned til stranden og badede mens Louise tog sig af Anton. Vi fandt hurtig ud af, at på de næste hoteller vi skulle bo på, at der måtte vi have pool, så Louise ville kunne gå ned og bade mens Anton kunne sove på værelset. Louise gad stadig bryst, så derfor tog jeg mig mest af Agnes.

Efter planen skulle turen gå til Udbud, hvilket vi rejste til på 3 dagen – Udbud var som Sanur – super lækkert. Der var rismarker og abeskoven, som Agnes var ret vild med. Agnes og jeg tog på en dagstur ud til rismarkerne, hvor Louise blev hjemme med Anton. Han var begyndt ikke at have det så godt i varmen og blev nød til at blive inde døre i airconen – eneste udfordring til det var, at han blev ret forkølet og ret snottet af kulden – så det var pest eller kolera.

Efter Udbud, var planen, at vi skulle til Lombok, men ud fra Antons ve og vel, valgte vi, at tage tilbage til sanur og dér booke et hotel i næsten alle de dage vi havde tilbage. Jeg havde hjemmefra booket et fantastisk hotel, som vi skulle hygge os på i de sidste dage. Vi plejer at bo ret enkelt og sparsomt, men de sidste dage giver vi den som regel gas og bor ret så luxusiøst. Så op til vi skulle bo på luxushotellet, bookede jeg et andet i Sanur, hvor vi kunne tage hånd om Anton og få det bedste ud af vores tur.

I Sanur lejede jeg en knalert og kørte rundt på øen, mens Louise tog sig af begge børn – Louise er et menneske med stor empati og et stort hjerte og lod mig få en ag hvor jeg selv kunne tage på opdagelse – hvilket jeg nød ganske meget. Jeg tog op nordpå – op til Besakih Templet, hvor dette tempel kaldes moder templet.

Bali Besakih Temple er det største hinduistiske tempel i Bali, som de lokale folk kalder Pura Besakih. Der er den smukkeste udsigt fra toppen af ​​templet, hvor man kan se den brede natur panorama til havet. Besakih-templet er beliggende i Besakih-landskabet, Rendang sub-distriktet, den østlige del af øen. Det er beliggende i sydvest side skråning af Mount Agung, de største fester i Bali. Bali's "moder tempel", Besakih tempel, ligger næsten 1000 meter op ad bakkerne af Gunung Agung. Det er blevet betragtet som et helligt sted siden prehistoriske tider i Bali. Hvert år er der en kæmpe fest, hvor alle balineserne kommer fra nær og fjern for at bede til de høje guder. Denne dag, var den dag – og det var en kæmpe oplevelse.

Efter min store oplevelse, kørte jeg tilbage mod Sanur – som var en ret smuk tur.

Anton var begyndt at komme i bedring, så vi tog en beslutning om, at tage et smut til Gili øerne. Man kunne tage en taxa fra Sanur, ud til havnen, hvor man kunne tage en båd direkte til den ø man havde valgt. Vi valgte Gili Air. Vi bookede en hytte med aircon væk fra havnen. Vi valgte kun at bo der én dag, da graderne sneg sig op på de 38-39 grader på øen, hvorfor det ingen værdi havde for at at være der, da Anton igen reagerede ret negativt på varmen. Så dagen efter, rejste vi tilbage mod Sanur, hvor vi blev til vi skulle hjem.

Taget i betragning af de udfordringer vi havde med lille Anton, var det en dejlig tur – vi vil meget gerne besøge Indonesien igen – men Anton skal lige blive lidt større.

Vi var på Bali i samlet 21 dage, rejste over Påsken og vi har brugt samlet på turen, lige knap 25.000 kr. det er inkl. det hele – hvilket må siges, at have været en ganske billig tur.

Udvalgte blogindlæg
Kom tilbage igen snart
Når indlæg er udgivet, kan du se dem her.